Egy személyes kapcsolat adta az ötletet a program megszervezéséhez, az osztályfőnök és a diákok nagy lelkesedéssel vetették bele magukat a szervezésbe. Meg kell említeni, amit a mentor is kiemelt: az osztályfőnök lelkesedése és felkészültsége magával ragadta a diákokat, akik hihetetlen önállósággal és kreativitással vettek részt a programban és a pályamű elkészítésében. Két példa:Versbe szedve írtak szöveget a kisfilmhez.Annak ellenére hogy a megvalósítás napján hidegvolt, esett és fújt a szél, ami nem kedvezett a margit-szigeti bringó-hintózásnak, rugalmasan alakították a programot, és a pályaművön sem érezhetőek ezek a nehézségek, sőt!Két tapasztalati szakértőjüknek Barbinak, és a 12 éves Csilinek, az esemény végén Braille-írógéppel írtak kedves üzeneteket, hogy a közös  élmény számukra is maradandó emlék legyen!